ANA SAYFAAna Sayfa   BİZE ULAŞINİletişim Bilgileri   BAĞLANTILARBağlantılar   SİTE HARİTASISite Haritası   SİTE İÇİ ARAMASite İçi Arama          ENGLISHEnglish        Üye Girişi

     17 KASIM 2018 , CUMARTESİ

 

Çalışma Raporu

Gazete Pedi

Yayınlar

Gazete ÇMO

Gazete ÇMO
SAYI: 2018/Ocak

Tüm Sayılar »

 
 

Çevre Bilim ve Teknoloji

Çevre Bilim ve Teknoloji
SAYI: 2018/ ÖZEL SAYI 1

Tüm Sayılar »

 
 

Öğrenci Bülteni

Öğrenci Bülteni
SAYI: Ocak-Şubat 2012 2

Tüm Sayılar »

 
 

 
 » KİTAPLAR

 
KURAKLIK VE SU KANUNU ÇALIŞTAYI

Tüm Kitaplar »

 
 

KAMU İHALE KANUNU HAKKINDA ODAMIZ GÖRÜŞLERİ

    Yayına Giriş Tarihi: 01.10.2015  Güncellenme Zamanı: 01.10.2015 09:39:12  Yayınlayan Birim: GENEL MERKEZ  
 

 

4734 sayılı Kamu İhale Kanunu`nda yapılacak değişiklikler ile ilgili görüşlerimiz aşağıda belirtilmiştir:

 

1-Yabancı ülkelerde düzenlenen İş Deneyimi Gösterir belgelerin EKAP`a kayıt edilmesi ile ilgili bir takım düzenlemeler öngörülmektedir.

 

İş Deneyimi Gösterir Belgelerin kabul edilebilirliği, rekabetin korunması amacıyla çok önemlidir. Yurt içinden temin edilen belgelerin kabul edilebilirliğinde bile sorunlar henüz aşılamamış durumdadır. Aynı belgeyi bazı kurumlar İhalede  kabul ederken bir başka kurum benzer ihalede  kabul etmemektedir.

 

Yurt içi belgelerin kabul edilebilirliği konusundaki karmaşa henüz çözülmemiş durumda iken Yurt dışı işlerden temin edilen belgelerin kabulü konusu daha dikkatli bir incelemeyi gerektirmektedir.

 

Uygulamada yurt dışından temin edilen belgelerin kullanımı; yurt içi  Kamu İhalelerinde  geçtiğimiz 10 yıl boyunca oldukça   yüksek  miktarda olmuştur. Özellikle Çevre Mühendisliği uzmanlık konularındaki belgelerde (IV-GRUP İŞLER,IX-GRUP İŞLER,XI-GRUP İŞLER )  olduğu bilinmektedir.

 

Özellikle; Irak,İran,Türmenistan ve Afrika ülkeleri ve benzeri ülkelerden  temin edilen belgelerin -şüpheli olmasına karşın- kabul gördükleri bilinmektedir.

 

Bu durumda yurt dışından temin edilen belgelerin EKAP`a kaydedilmesinde, belgenin doğruluğu dışında "EK-1 Yapım İşlerinde Benzer İş Gurupları"na karşılık geliyor olması mutlaka belgelendirilmelidir.

 

Ayrıca yurt dışı işlerin bedelleri ile yurt için işlerin ihale bedellerinde, aynı kapasitede işlerde dahi %100`e yakın fark meydana gelmektedir. Bu durumda belgenin miktarında rekabet koşulları sağlanamamaktadır. 

 

Yurt dışından temin edilen belgelerin doğruluğunda ve miktarların belirlenmesinde sadece Türk Ticaret Kanunu`nda belirtilen esasların ve belgelerin de ayrıca belgelere eklenmesi uygun olacaktır. Bu belgeler;  fatura örnekleri, hakediş raporları dışında;  konsolosluklardan alınan belgeler, İşçi Bulma Kurumu belgeleri, işin onaylı projeleri gibi daha detaylı olmalıdır. 

 

Kabul edilmelidir ki, yurt içinde belgenin kıymetini ve bağlayıcılığını kurumlar bilmekte buna göre belgeyi düzenlemektedir. Ancak yurt dışında İş Deneyim Belgesi temini daha kolay olmaktadır.

 

2-Hizmet alımlarında 8. maddedeki değişiklik; "Yeterlilik Taahhütnamesi " bağlayıcı bir belge olup 56. Madde sonuna eklenen fıkra ile yaptırımları belirtilmiştir. Bu durumda bu taahhütname yeterli görülmektedir.

 


Okunma Sayısı: 255

Tüm Odamız Görüşleri »

Key Yazılım Çözümleri A.Ş.